Home Style: Wspólny pokój dla dwójki dzieci (i więcej)

Odkąd zaszłam w drugą ciążę sen z powiek spędza mi temat dziecięcego pokoju. No dobra, może nie do końca aż tak ekstremalnie o tym myślę, a...

Odkąd zaszłam w drugą ciążę sen z powiek spędza mi temat dziecięcego pokoju. No dobra, może nie do końca aż tak ekstremalnie o tym myślę, ale jest to dla mnie dość ważny temat i faktycznie ciążową bezsenność wykorzystuję w dużej mierze na szukanie inspiracji i rozwiązań w tym temacie. No bo gdzieś te dzieci trzeba pomieścić, zapewnić im funkcjonalną przestrzeń do życia i jeszcze żeby było ładnie i estetycznie. 
Postanowiłam zebrać w całość to, co do tej pory gdzieś sobie pozapisywałam w mocno ograniczonej już przestrzeni dysku twardego i podzielić się kilkoma najfajniejszymi moim zdaniem propozycjami. 

POKÓJ DLA DUŻEGO I MAŁEGO CHŁOPCA

Połączenie bieli, czerwieni i niebieskiego to chyba zawsze dobry pomysł. Zwłaszcza w dziecięcym pokoju. Okazuje się też, że nawet na niewielkiej przestrzeni można zmieścić sześciolatka i noworodka (jak w przypadku tego pokoju). Podoba mi się, że nie jest tu upchnięte milion zabawek, tysiąc dziecięcych akcesoriów i Bóg wie czego jeszcze. Carli - mama czwórki dzieci - dobrze wie, jak efektywnie zorganizować przestrzeń. Więcej zobaczycie na jej blogu

JASNY I PRZYTULNY POKÓJ DLA DZIEWCZYNEK

Wszystko tu jest perfekcyjne i przytulne. Sama chętnie zamieszkałabym w tym pokoju ;) Dziewczęce pompony pod sufitem, jasne meble, girlandy i dużo kolorowych akcentów. Jest przestrzeń do zabawy, do czytania, do malowania czy do zabawy w dom. Bardzo mi się tu podoba, chociaż w Polsce raczej ciężko jest o tak duże pokoje, które można by przeznaczyć dla dzieci.
Więcej zobaczycie tutaj.
Źródło zdjęć: Apartament Therapy

TROJE DZIECI W MALUTKIM POKOJU?

Na przykładzie tego pokoju widać, że nawet na niewielkiej przestrzeni można zmieścić trójkę dzieci. Zastanawiam się trochę nad praktycznością tego niemowlęcego łóżeczka w kącie, bo osobiście bym się chyba pochlastała odkładając tam na przykład śpiące dziecko, ale może akurat potrójna mama ma już taki poziom doświadczenia, że to dla niej żaden problem? 
W tym przypadku dzieci mimo małej powierzchni pokoju mają gdzie spędzać czas - w innych częściach mieszkania mają też swoje "kąty". 
Ten apartament bardzo mi się podoba, całość możecie obejrzeć i ocenić na blogu A Cup of Joe
Źródło zdjęć: A Cup of Joe

NIEDUŻY POKOIK PROSTO Z POLSKI


Pokój z naszego rodzimego podwórka, bo od Agi z bloga Gu tworzy. Kiedy pierwszy raz go zobaczyłam od razu się zachwyciłam i muszę przyznać, że wracam do jego zdjęć regularnie. Na niewielkim metrażu udało się zmieścić kołyskę, przewijak, łóżko, półki, szafki, biurko. Jest rewelacyjnie. Poza tym wiele jest tu dekoracji, które wyszły spod rąk Gu :) 
Całość pokoju i to, jaką przeszedł metamorfozę możecie obejrzeć na blogu Gu tworzy.

Źródło zdjęć: Gu tworzy


MALUTKI DZIEWCZĘCY POKOIK


Tego typu wystrój pokoju nadawałby się w sam raz na polskie realia. Mimo, że jest niewielki udało się go urządzić tak, że jest przestronny i praktyczny dla dwóch dziewczynek w różnym wieku. Bardzo podoba mi się piętrowe łóżko tutaj i biurka dostosowane do potrzeb dzieci. Każda z dziewczynek ma swoją przestrzeń, a jednocześnie nie ma wyraźnego podziału między nimi. 
Więcej obejrzycie na blogu Mommy Shorts
Źródło zdjęć: Mommy Shorts 


Co sądzicie o wspólnym pokoju dla dzieci? Jak Wam się podobają takie rozwiązania?
A może są tu jakieś Mamy Dwójki/Trójki/Czwórki i więcej, które mogą się podzielić doświadczeniem w temacie? 


Mogą Ci się spodobać:

0 komentarze