Supermoce Matki Polki

Foto: by Super-Tata  #DonFilipko  Od ponad miesiąca mogę się dumnie nazywać MATKĄ i zdążyłam zauważyć, że matki równo z urodzeniem dz...

Foto: by Super-Tata  #DonFilipko 


Od ponad miesiąca mogę się dumnie nazywać MATKĄ i zdążyłam zauważyć, że matki równo z urodzeniem dziecka dostają od Pana Boga pakiet supermocy, o których wcześniej można było tylko marzyć. Zmęczenie? Niewyspanie? Rozdrażnienie? A gdzieżby tam, kiedy kobieta staje się superbohaterką  i włada takimi mocami:


1. Zmniejszone zapotrzebowanie na sen - potrzeba wyspania pojawia się mniej więcej raz w tygodniu (że też w czasie sesji nie ma się takiej supermocy). W pozostałe dni super-matka śpi po dwie, trzy, w porywach pięć godzin (to już luksus!) szarpanym snem w trybie czuwania i wstając czuje się rześko, gotowa do działania (tulenia, cycusiania, przytulania, miziania, zatapiania się w małych, niebieskich, niemowlęcych oczkach!).


2. Sen o wzmożonej czujności - kiedy Super-matka już zaśnie, otwiera oczy kiedy potomek zaczyna postękiwać lub się kręcić, dzięki czemu może zapobiec pobudce z krzykiem (dzięki temu, że nie budzi jej rozpaczliwy krzyk niczym w horrorach, zdobywa od razu +100 punktów do zrelaksowania).


3. Siła Supermena - no bo w końcu jest Super-matką, więc z tej samej bandy co Super-Człowiek. Podnoszenie ciężarów nagle staje się łatwiejsze - od słodkiego ciężaru Potomnego, aż po kilkunasto-kilogramowy wózek z Potomnym na pokładzie i porządnymi zakupami w torbie (swoją drogą prowadzenie wózka obłożonego całą masą zakupów to jak prowadzenie czołgu! I jak tu wtedy kochać swoje nieprzystosowane miasto?).


4. Zwielokrotnienie liczby rąk - Super-Matka ma widoczne nadal tylko dwie ręce, ale kiedy zaczyna działać, zwłaszcza z Potomnym na rękach, można odnieść wrażanie jakby miała ich co najmniej cztery (albo nawet i sześć!): na jednej ręce dziecko, drugą ręką podaje np. butle, trzecią ręką sprawdza pieluchę, czwartą ręką otwiera witaminy, piątą przygotowuje obiad, a szóstą trzyma swoją butelkę z wodą (bo przecież spragniona jest od tego robienia wszystkiego naraz).


5. Sokoli wzrok i wyostrzony słuch - Super-Matka zauważy nawet najdrobniejszy kłaczek na buzi Potomnego, najjaśniejszą krostkę na ciele, przebarwienie, odparzenie czy cokolwiek innego. Usłyszy też najdrobniejsze kwilenie swego dziecka, a nawet te nie-do-końca-wydobyte-dźwięki, które czasem wydaje z siebie Potomny. A podczas snu dziecięcia każdy nawet krok czy zamkniecie drzwi powoduje u niej odruch  "ciiiiiszej!".

Tyle odkryłam w ciągu miesiąca intensywnych, dwudziestoczterogodzinnych badań przeprowadzonych w środowisku naturalnym Super-Matki i Potomnego.O Super-Tacie będzie innym razem, bo on też nabrał mocy (o czym już wspomniałam trochę tutaj).






Mogą Ci się spodobać:

23 komentarze

  1. Gratulacje Super Mamo! Życzę dużo szczęścia i jeszcze więcej super mocy! :)) Bardzo fajnie się ciebie czyta!

    OdpowiedzUsuń
  2. I to sie utzrymuje tak mniej wiecej na pewno do 2.5 roku zycia Potomka :D czy dluzej dam znac kiedys :p

    OdpowiedzUsuń
  3. No jasne że Mama to Super Bohaterka! To wiedziałam zawsze ale na pewno świetnie jest się przekonać o tym samemu :)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Filipek przesłodki, nie przestanę się nim zachwycać:)Uściski dla Ciebie i Potomnego:*

    OdpowiedzUsuń
  5. szkoda ze takich sił nie ma się zawsze ;) Filipek cudny!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza supermoc też by mi się przydała ;)

    Pozdrowienia dla don Filippo!

    OdpowiedzUsuń
  7. ShinyBox
    http://shinybox.pl/?ref=fb4ee16
    Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe spostrzezenia. Ja jestem slepa jak kret, ciekawe czy mi sie wzrok wyostrzy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ On piękny ;D ;D


    Do planowanego terminu zostało mi 62 dni- wydaję mi się to wiecznością ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudownie to opisałaś, SuperMamo! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oby pakiet Super Matki nigdy się nie wyczerpał.
    Potomek przesłodki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale słodziak z tego Waszego synka! będzie łamał babskie serca jak nic! :))) gratulacje kochana, tak pięknie o tym wszystkim piszesz, widać, że bycie mamą Ci służy :) buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję Matkowania! Chłopak cudowny.

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluje super mamie super dzidzi:)
    duzo zdrówka wam życzę:*

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję Super-Mocy! :)
    Filip jest cudny <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Ależ on jest do Ciebie podobny! Zazdraszczam!

    Super być mamą, ot co!

    OdpowiedzUsuń
  17. jesteś bardzo pozytywną, czadową SuperMamą, a potomny to skóra zdjęta z Ciebie, słowo daję.

    OdpowiedzUsuń
  18. haha doskładnie!!! odkryłam w sobie te same moce, do tej pory utrzymuje się szczególnie ta czuwania, sen szarpany :D mojego męża nic nie obudzi, mnie każdy dźwięk, co nie przeszkadza mi za chwile odwrocic się na drugi bok i zasnąc, jakby pobudki nie bylo;)

    OdpowiedzUsuń
  19. dodaj jeszcze nieograniczone pokłady cierpliwości, ale to przy nieco straszym Maluchu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Podpisuję obie rękami i nogami...Ja budziłam się zanim młoda wydała dźwięk..czujność jak na poligonie :)

    OdpowiedzUsuń