Walka o siebie || TYDZIEŃ 2

Czas rozpocząć kolejny tydzień wyzwania. Przyznam się Wam szczerze: myślałam, że będzie to odrobinę łatwiejsza sprawa. Okazuje się jednak, ż...

Czas rozpocząć kolejny tydzień wyzwania. Przyznam się Wam szczerze: myślałam, że będzie to odrobinę łatwiejsza sprawa. Okazuje się jednak, że dwadzieścia-kilka lat zaniedbań z mojej strony w temacie sumienności, wytrwałości i samozaparcia to bagaż dość spory i przepakowanie go to sprawa poważniejsza, niż dotychczas przypuszczałam. Ale wierzę, że warto. Obserwuję ludzi, którzy z całych sił dążą do celu i inspiruje mnie to do twardego stania w swoim postanowieniu.

źródło: tumblr.com

Jak pewnie zauważyliście już w moim sprawozdaniu - jeszcze daleko mi do sukcesu, ale nie przejmuję się tym, cały czas staram się pamiętać o metodzie małych kroków. Jest jednak pewna rzecz, którą zauważyłam, że sprawia mi duży problem i chyba ten tydzień poświęcę właśnie tej kwestii:

Brak wizji przyszłości, powodujący brak motywacji.


Jak chciałabym żeby wyglądało moje życie za 5, 10, 15 lat? Łatwo jest rzucać ogólnymi stwierdzeniami: "chcę mieć zdrową i szczęśliwą rodzinę", "chcę prowadzić firmę", "chcę mieszkać w pięknym domu" itp. Ale co dokładnie? Jeśli chcę prowadzić firmę to jaką, ile chcę dzięki niej zarabiać? Jeśli chcę mieć szczęśliwą rodzinę to co dokładnie to znaczy - że raz w roku pojedziemy na wakacje, a raz w miesiącu do zoo? Czy co? Jak chcę żeby wyglądał mój "piękny dom"?
Brakuje mi pewności, czego tak naprawdę oczekuję. Chcę być lepiej zorganizowana, ale co to dla mnie znaczy? Że będę używać list "to do" i wyrabiać się z projektami, czy ma to jakieś głębsze znaczenie?

W tym tygodniu proponuję dokładnie zastanowić się, czego tak naprawdę oczekujemy od tego naszego życia, bo jak inaczej podjąć wyzwanie, kiedy nie wiemy dokładnie gdzie idziemy? Określ wizję swojego życia i dokładnie ją sprecyzuj. 
A potem - wyznacz sobie cele długoterminowe, którym wyznaczysz pod-cele (czyli dokładne, pojedyncze kroki, dzięki którym będziesz się przybliżać do osiągnięcia tego dużego, głównego celu długoterminowego).
Ja mam zamiar skorzystać z metody opisanej przez Michała Pasterskiego na jego blogu: "Jak stawiać sobie cele, które osiągniesz" (część 1 & część 2).

"Wytrwałość w działaniu płynie z wytrwałości w wizji przyszłości, którą w sobie nosisz" - Steve Pavlina
Moje zadania na ten tydzień: 

♦ Sprawdzać pocztę i facebooka maksymalnie 3 razy dziennie - poprzednio mi nie wyszło, więc walczę dalej!
♦ Robić listy "DO ZROBIENIA" na każdy dzień (zaczynam korzystać z porad Michała Pasterskiego i w tej kwestii) 
Ograniczyć czas spędzany w internecie - wyznaczam sobie od dziś plan godzinowy. Słyszałam, że są jakieś aplikacje i nakładki na przeglądarkę (używam Chrome'a), które pomagają w trzymaniu się w ryzach. Jesteście w stanie coś polecić?
Zrealizować przynajmniej 3 zlecenia. 


Życzcie mi powodzenia!


Mogą Ci się spodobać:

4 komentarze

  1. Bardzo dobry plan na ten tydzień, przyłączam się. Świetny post.
    Szczególnie trudno będzie mi ograniczyć czas tracony przed komputerem, więc postaram się skoncentrować właśnie na tym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam Twoje sprawozdanie, tego posta i bardzo chciałabym się przyłączyć ale chyba to póki co zrobię maleńkimi kroczkami. Póki co walczę z kilogramami, nie tylko dla wyglądu ale przede wszystkim dla zdrowia. Cwiczenie i zdrowe odżywianie przychodzi mi powiedzmy, że łatwo. Natomiast jeśli chodzi o słodycze... Wrrrr... Kicha! Co do samej organizacji, to bardzo chciałabym zacząć planować posiłki na caly tydzień. Póki co jest to dla mnie dość abstrakcyjne... No i właśnie. Te cele. Wcale niełatwo tak konkretnie się określić. W każdym razie dzięki, za to że jesteś, że walczysz ze słabosciami (ach, ten FB pod przykrywką pracy związanej z internetem itp.) To na pewno inspiruje i jeśli nie doprowadzi do takich całościowych zmian, to pewnie zapoczątkuje je w jakimś stopniu :) Sciskam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam ból pracy przy komputerze i tłumaczenie, że pocztę muszę przecież sprawdzić, bo klient, zlecenie itd. Tylko przecież sprawdzając 3x dziennie i tak stosunkowo szybko bym odpowiedziała, więc... tłumaczenie dla tłumaczenia i przykrywka do śledzenia innych czasopochłaniaczy. Niestety aplikacji nie polecę, bo nie znam, ale powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainstaluj Limit na komputer www.mobilo24.eu/limit
    Wprawdzie program jest pomyślany do ograniczenia czasu dla dzieci to może też ograniczyć czas dla dorosłego. Ja go zainstalowałam u całej mojej trójki dzieciaczkow. Może kiedyś zrozumieją, ze to dla ich dobra...

    OdpowiedzUsuń