DIY: Świąteczny Planner 2015 do pobrania!

Do Świąt zostało lekko ponad miesiąc i z drobnym opóźnieniem udało mi się nareszcie skończyć świąteczny projekt plannera. Wszyscy ost...



Do Świąt zostało lekko ponad miesiąc i z drobnym opóźnieniem udało mi się nareszcie skończyć świąteczny projekt plannera. Wszyscy ostatnio produkują plannery, organizery i kalendarze. Już w zeszłym roku przyszła mi myśl, żeby zrobić planner, ale świąteczny, aby ułatwić sobie przygotowania do Wigilii i Bożego Narodzenia. Udało mi się zrobić raptem kilka stron: kalendarz, karty przepisów i plan potraw wigilijnych, ale na własny użytek. W tym roku spięłam się mocno i zrobiłam coś do użytku dla Was ;) Pewnie nie jest idealnie, ale cieszę się, bo udało mi się w końcu wyjść poza ramy kartki z zaplanowanymi rzeczami i urzeczywistnić pewne rzeczy.




JAK SIĘ POSŁUGIWAĆ PLANNEREM?

Pliki są w formacie A4, ale po przecięciu w pół dają dwa arkusze w formacie A5. Myślę, że to najwygodniejszy możliwy format. nie za duży i nie za mały. Po wydrukowaniu można go zbindować, wpiąć do segregatora lub korzystać na podkładce. Można też wydrukować sobie tylko wybrane karty, bo pewnie nie każdemu przydadzą się wszystkie.

CO W PLANNERZE?


Kalendarze miesięczne na listopad i grudzień - wciąż jeszcze zostało pół listopada, więc postanowiłam go też zamieścić. Moim zdaniem plan miesięczny jest najwygodniejszy, żeby mieć podgląd tego, co się w najbliższym czasie dzieje. Można więc swobodnie wpisać sobie najważniejsze wydarzenia związane z organizacją Świąt. [do pobrania tutaj]

Tygodniowy plan przedwigilijny - tydzień przed Wigilią to gorący okres, zwłaszcza u mnie. Ostatnie zakupy, dekoracje, gotowanie i pieczenie. To też ostatnia chwila na wysłanie kart świątecznych. Dobrze to sobie dokładnie rozplanować. [do pobrania tutaj]

Plan Wigilii i Notatki - miejsce na listę wigilijnych potraw, listę gości i cała strona na dodatkowe notatki. Ja jako wzrokowiec lubię sobie zapisywać wszystko co mi wpada do głowy i wracać do tego później. [do pobrania tutaj]



Listy zakupów (dwa rodzaje) - w formie listy do odhaczania i listy do ewentualnego zaplanowania podliczenia budżetu i zorientowania się, gdzie najlepiej robić zakupy. Z doświadczenia wiem, że niektórzy lubią polować na okazje, dzięki temu można oszczędzić nieco pieniędzy. [do pobrania tutaj: checklista i lista z miejscami i cenami].

Karty przepisów - moje cacko! Uwielbiam karty przepisów, przed świętami kolekcjonuję sobie przepisy w aplikacji Pocket, potem przepisuję na karty i kiedy przygotowuję świąteczne potrawy wszystko mam pod ręką. [do pobrania tutaj]



Prezentownik - Listy do przygotowania prezentów, miejsce na pomysły i przeznaczony budżet. To dobry patent, kiedy mamy więcej osób do obdarowania niż domownicy. Z resztą dobrze jest sprawiać przemyślane prezenty, nie kupować ich na ślepo i przypadkowo. [do pobrania tutaj]

Lista zadań i Podział zadań - Z organizacją Świąt jest sporo roboty, dobrze przygotować sobie listę zadań, a także rozdzielić je między gości. Rodzinne święta są fajne, kiedy wszyscy się do nich przykładają. Im więcej osób tym łatwiej się w tym wszystkim pogubić, stąd arkusz z podziałem zadań i terminem ich wykonania. [do pobrania tutaj]

Dekoracje i projekty - Dla miłośników DIY i dekorowania domu, miejsce do zapisywania pomysłów, potrzebnych rzeczy i sposobów wykonania. Sama mam przed sobą kilka dekoracji do zrobienia, a że ciężko u mnie z pamięcią, muszę sobie to wszystko zapisywać, żeby nie kończyło się to trzykrotnymi wizytami w Castoramie czy sklepie papierniczym. [do pobrania tutaj]



Wszystkie pliki można pobrać razem, w jednym archiwum - tutaj.

Fajną akcję związaną z przygotowaniami do Świąt przygotowała również Niebałaganka. W jej najnowszym poście możecie znaleźć listę zadań oraz kilka arkuszy do druku, które mogą pomóc w organizacji. Ja bardzo chętnie skorzystam i dołączę do jej inicjatywy ;) 

A Wy już zaczęliście przygotowania do Bożego Narodzenia? Macie jakieś sprawdzone patenty organizacyjne, którymi możecie się podzielić?

***

Jeśli podoba Ci się ten artykuł kliknij "lubię to", udostępnij lub skomentuj. Będzie mi bardzo miło, jeśli otrzymam od Ciebie jakiś feedback, żeby móc lepiej rozwijać to miejsce!



Mogą Ci się spodobać:

0 komentarze