WOLNE MYŚLI | Starość

Zdjęcie Charlotte Despard - angielskiej sufrażystki, autorstwa Jamesa Jarché Widziałam dziś staruszkę. Włosy białe jak śnieg, na nosie ...

Zdjęcie Charlotte Despard - angielskiej sufrażystki, autorstwa Jamesa Jarché

Widziałam dziś staruszkę. Włosy białe jak śnieg, na nosie wielkie okulary, a w ręce smycz. Rzucała piłkę tenisową psu równie staremu jak ona. Trochę mnie ten widok rozczulił, więc uśmiechnęłam się do niej kiedy nasze spojrzenia się spotkały.
Zgroza. Łypnęła babuszka na mnie wzrokiem jakby złym, niezadowolonym. Łypnęła na moje dziecko smacznie śpiące w wózku. Mało brakowało, a prychnęłaby do tego, ale coś ją powstrzymało.

Zrzędliwa ta starość. Zgorzkniała.
I żeby nawet serdeczny uśmiech nie przeganiał tych ciemnych chmur nad tymi białymi włosami?
Nie wiem, czy to wina wojny, życia czy śmierci. Wiem jednak napewno, że takiej starości nie chcę. Smutnej, chorej i niespełnionej. Rzucającej w milczeniu piłkę swojemu ślepemu psu.



// "Wolne myśli" to cykl wpisów o przemyśleniach wszelkich. Czasem krótszych, czasem dłuższych, najczęściej inspirowanych codziennością, ułamkiem sekundy mojego życia. // Przypominam o trwającym konkursie i o zniżce na 35% na zakupy w księgarni Znak.//

Mogą Ci się spodobać:

1 komentarze

  1. Anonimowy27 maja, 2014

    Greetings! Very helpful advice within this post!
    It is the little changes which will make the most important changes.

    Many thanks for sharing!

    Look into my web page nội thất ô tô

    OdpowiedzUsuń