Jak zoptymalizować Facebooka? | część 1

Starasz się dobrze gospodarować swoim czasem, planujesz, stosujesz listy "to do" i wszystko wygląda pięknie dopóki nie postan...


Starasz się dobrze gospodarować swoim czasem, planujesz, stosujesz listy "to do" i wszystko wygląda pięknie dopóki nie postanowisz sprawdzić "co słychać na Fejsie"? Logując się do serwisu można przepaść na długie godziny, doskonale o tym wiem. Przewijanie głównej tablicy aktualności ciągle w dół i w dół, żeby znaleźć cokolwiek interesującego może frustrować. Podobnie fakt, że podczas tego przewijania można trafić na lawinę informacji, które nas nie interesują, albo co gorsza - psują nam humor. Sama miałam z tym wielki problem, kiedy moją tablicę zaczęły zalewać zdjęcia maltretowanych zwierząt. Raz nawet zwróciłam na to uwagę i przypadkiem rozpętałam dziką wojnę między swoimi znajomymi. No cóż, poszłam po rozum do głowy i postanowiłam uporządkować swojego facebooka, żeby przyjemniej mi się z niego korzystało.

ZRÓB PORZĄDEK ZE ZNAJOMYMI


Prawda to oczywista, że największy bałagan powodują nas znajomi. Pewnie większość z nas ma tendencje do dodawania do znajomych nawet te osoby, których nie widzieliśmy od wieków, albo chodziliśmy do jednej szkoły i nigdy nawet sobie "cześć" nie mówiliśmy, a teraz nagle klikamy hardo "lajki". W taki sposób nasza strona główna zaczyna być zasypywana zdjęciami imprez, zwierzątek, ślubów i bobasów, a także zmianami statusu (jak już ktoś się nie może zdecydować i co dwa dni zmienia się wolny/w związku/to skomplikowane/wolny to można oszaleć). Rozwiązań na to jest kilka:


1. "Otrzymuj powiadomienia" - ta opcja powoduje, że o wszystkich zamieszczanych postach będzie nas informowała ikonka powiadomień (np. "Angelika Berdzik opublikowała post "pierdu pierdu, chlastu chlastu...", z resztą sam zobacz). Jeśli zależy Ci na takiej formie informacji to zaznacz tą opcję. Jeśli wręcz przeciwnie - dopilnuj, żeby ją odznaczyć u osób, których nie chcesz "śledzić".

2. "Pokaż w aktualnościach" - to świetna opcja, jeśli nie chcesz kasować znajomych, ale nie chcesz też widzieć ich aktywności. Ja któregoś dnia poświęciłam trochę czasu i poodznaczałam tą opcję u większości znajomych, bo miałam dość oglądania matlretowanych zwierzątek, ubabranych papką dzieci w stu wersjach i spamu tzw. "gimbazy". 
Klikając "ustawienia" pod tą opcją możesz też zdefiniować jak wiele aktywności chcesz widzieć.

3.  "Dodaj do listy..." - Facebook jakiś czas temu wprowadził możliwość utworzenia list znajomych, lub dodania ich do tych, które już istnieją np. "rodzina". Pojawia nam się wtedy jakby osobna grupa na lewym pasku facebooka (spójrz gdzie dokładnie) i kiedy wejdziemy na kanał danej listy znajomych, widzimy aktualności od wszystkich, które są do niej zapisani. (Symbolem błyskawicy są oznaczone tzw. "listy inteligentne", ale wciąż nie do końca je rozszyfrowałam.)

4. "Usuń ze znajomych" - czyli normalnie wywalamy delikwenta z naszych znajomych i zapominamy o całym bałaganie. Ot. 

ZRÓB PORZĄDEK ZE SPAMUJĄCYMI APLIKACJAMI


Czasami na tablicy pojawiają się informacje ze spamujących aplikacji. Kliknie jakiś nieszczęśnik w jakiegoś linka na FB (np. "Wygrałem bony, coś tam coś tam", albo "Nie uwierzysz, to Kaśka z naszego liceum miała wypadek..." itp), a potem dziadostwo publikuje się na każdym kroku. Trzeba być czujnym :) Jeśli na dole postu umieszczonego przez znajomego (w tej samej linii co "lubię to" itd.) pojawia się adnotacja "o godzinie X przez np. demotywatory.pl" to mamy prostą odpowiedź - udostępniła to aplikacja. Nie twierdzę, że wszystkie aplikacje atakują spamem, ale wiadomo - "strzeżonego Pan Bóg strzeże" i takie tam powiedzenia. 


Jeśli Was też denerwuje tego typu spam, już daję na to rozwiązanie:





Nad każdym postem po prawej stronie mamy magiczną strzałkę, która rozwiąże nasze problemy ze spamem. Kiedy wybierzemy opcję "Ukryj wszystkie od: nazwa aplikacji" pojawi nam się jeszcze jedno okienko, w którym będziemy musieli zaznaczyć, o ile dobrze pamiętam, opcję "zablokuj: nazwa aplikacji", czy jakoś tak (wiecie, nieźle się nagimnastykowałam, żeby zdobyć dla Was screen tych dwóch przypadków, bo udało mi się wytępić chyba doszczętnie dziadostwo i teraz jak szukam, żeby powiedzieć Wam dokładnie, co trzeba zaznaczyć to jak szukanie igły w stogu siana). 
Ot! I życie z fejsbukiem staje się łatwiejsze!

Na dziś zostawię Was z tymi informacjami, a w następnej części zajmiemy się grupami, fanpage'ami i innymi przydatnymi informacjami ;)
A jak wygląda Wasz facebook? Uporządkowaliście go, czy wciąż straszy nadmiarem informacji i spamu?

Mogą Ci się spodobać:

0 komentarze